Dezbateri și Realități
Din dorința de a se afla în rândul schimbărilor, digitalizarea unei companii a devenit necesară pentru a optimiza timpul în cel mai benefic mod. Tehnologia și laturile sale reprezintă un subiect controversat în rândul oamenilor – pentru unii este soluția la întrebările cele mai complicate, iar pentru alții, cauza unor probleme care nu ar fi existat în absența sa. Spre mirarea multora, domeniul afacerilor nu este scutit de acest tip de dispută.
S-a creat astfel contextul pentru a se ridica îngrijorări între angajați că aceștia ar fi ușor de înlocuit de un robot, un utilaj sau de o aplicație software. Nu sunt singurii însă care găsesc această perspectivă a fi imposibilă. Angajatorii, la rândul lor, se tem că prin utilizarea acestui tip de „unelte” vor fi nevoiți să renunțe la forța de muncă umană, lucru care va conduce la producerea erorilor mai dese și cu un impact mai mare asupra afacerii lor.
În timp ce frica față de viitor este, cu siguranță, înfricoșătoare, este, totodată, și provocatoare. Ținând cont de dezvoltările aduse domeniului, o astfel de temere nu poate fi decât justificată. Însă ideal ar fi să nu uităm scopul pentru care aceste schimbări au avut loc: nu au fost pentru înlocuirea forței de muncă umane, ci pentru a-i ușura activitatea acesteia pe cât mai mult posibil.
Sprijinirea Resurselor Umane prin folosirea de aplicații software
Deși domeniul digital prezintă o gamă largă de opțiuni, ce înseamă de fapt utilizarea unei aplicații software? O aplicație software este creată cu scopul de a facilita utilizatorilor acesteia folosirea sa pentru a efectua diferite task-uri specifice, fiind un ajutor în plus pus la dispoziția omului.
Oferirea unor astfel de avantaje angajaților (și nu înlocuirea acestora cu ele) permite organizațiilor un grad de tehnologizare ridicat, concentrat și bazat pe forța de muncă umană. S-au dezvoltat astfel aplicații pentru facilitarea sistemului de vânzări, de inventariere, de achiziții și nu numai, creând un mediu mult mai organizat de lucru, cu un timp mai optimizat.
Și dacă cele menționate anterior au o strânsă legătură cu activitatea de lucru a afacerii, să ne îndreptăm atenția și către latura care face posibilă existența acestora – resursele umane și managementul său.
Utilizarea SoftwareHR nu ține locul angajatului, iar modulele aplicației vin în ajutorul acestuia și a angajatorului de a avea o comunicare mai rapidă și mai facilă, soluționând lipsurile regăsite în relaționarea directă dintre aceștia.
Departamentul de Resurse umane este unul temeinic pentru funcționarea unei organizații, iar timpul pe care îl poate câștiga prin optimizarea activităților poate fi redirecționat pentru scopul său primar de a balansa în mod echilibrat necesitățile și beneficiile dintre angajați și angajatori, fiind suportul necesar profesional, dar mai ales moral, latură cu un interes ridicat în bunăstarea unei afaceri.
Concluzie
În final, subliniem faptul că o afacere de succes a fost, este și întotdeauna va fi cu și despre oamenii care, aduși laolaltă de valori și scopuri comune, lucrează împreună pentru desfășurarea unei activități, în timp ce tehnologia le oferă mijloacele potrivite pentru a le eficientiza timpul și task-urile.