În contrast cu viața din România anilor 1920, marcată de resurse limitate, educație rară și oportunități de muncă restrânse, prezentul aduce schimbări rapide și diverse. Astăzi, evoluția a condus la tehnologii avansate, educație extinsă și o varietate de profesii.
Termeni precum CEO, training sau recrutare nu existau în trecut, iar relația angajator-angajat era definită de un sistem rigid. Schimbarea rapidă a transformat lumea într-un loc cu oportunități extinse și progrese tehnologice, reflectate în diversitatea de cariere și posibilități de dezvoltare.
Pe vremuri, locurile de muncă se regăseau într-un număr limitat, sub îndrumarea unui maestru (în rol de angajator) a unui student (în rol de anagajt), un termen chiar potrivit ținându-se cont de vârstele acestora la momentul intrării în câmpul de muncă.
Societatea actuală este obișnuită unui echilibru creat între angajat și angajator, ba chiar balanța se înclină adesea față de cel dintâi, însă istoria spune povești cu totul diferite față de ceea ce trăim. Ce factori au apărut în timp pentru evoluția acestei relații între cele două personaje-cheie?
Pe lângă agenții externi precum societatea, schimbările organizaționale, care sunt piloni de bază, se pare că ultimii ani de dezvoltare au adus în prim plan importanța unei relații mai profunde decât soluționarea cerințelor de către angajat și remunerarea acestuia de către angajator.
Pe ce se bazează relațiile de angajat și angajator acum?
Printr-un studiu efectuat pentru Harvard Business Review ca urmare a analizei a 87.000 de rapoarte, Zeger Folkman a determinat cele 3 atribute care sunt considerate în mediul organizațional a fi importante pentru angajați să le regăsească la angajatorii lor.
Aceste trăsături au reieșit a fi: consistența (onorarea angajamentelor, cuvântul dat să fie ținut), competența (raționamente solide, să le fie cerut ajutorul) și relaționarea pozitivă. Întrebați dacă ar fi să le adreseze o ordine a importanței, respondenții au menționat pe primul loc aceeași valoare – relațiile pozitive.
Pe de altă parte, angajatorii preferă onestitatea și comunicarea, atributele interpersonale, adaptabilitatea, acțiunile proactive și multe altele, dar de asemenea, o latură intrinsecă este foarte importantă, vrând să aibă în echipele lor oameni de încredere.
Timp pentru oamenii din spatele unui business de succes
Deși societatea românească este încă pe un drum incipient de dezvoltare, aceste atribute se regăsesc din ce în ce mai des între cerințele celor dornici pentru un loc de muncă, cu atât mai mult în ultimii ani.
Angajatorii lucrează riguros să își mențină afacerile cât mai actualizate: de la utilaje de ultimă generație la birouri inteligente, de la aplicații pentru comenzi online la aplicații software de gestionare a necesităților unei companii (marketing, vânzări, operațiuni etc.), antreprenorii căutând să faciliteze atât munca lor, cât și a angajaților.
Ajutorul unui SoftwareHR personalizat
Există o latură mai puțin digitalizată – managementul resurselor umane. Gândindu-ne la aceasta, înțelegem că e vorba imediat de angajări și demisii, salarii și concendii, dar omitem factorul cel mai important – de fapt, chiar cel care ține o afacere unită – oamenii.
Activitățile de resurse umane indică un număr ridicat de acțiuni repetitive și, mai ales, birocratice, care prin utilizarea unui software ar economisi timp, ce ar fi mult mai util îndreptat către relaționarea dintre angajat-angajat și angajat-angajator, creând astfel oportunitatea ca oamenii să se simtă apreciați, să aibă parte de o îmbunătățire a mediului ambiental de lucru și chiar să beneficieze de un echilibru mai potrivit între personal–profesional.
Cei care au făcut pasul către digitalizarea acestei laturi a afacerii, menționează schimbări majore: procesele de recrutare și evaluare au devenit mult mai dezvoltate, training-urile au căpătat o atenție crescută, gestionarea documentelor se află la un „click” distanță, comunicarea este la dispoziția tuturor, oriunde și oricând, dar mai ales timpul economisit este acum îndreptat în direcții mult mai utile pentru crearea legăturilor interpersonale și desfășurarea activităților menite să creeze legături mai strânse.
SoftwareHR este instrumentul care, prin automatizarea proceselor repetitive și consolidarea datelor într-o platformă centralizată, oferă posibilitatea de a concentra eforturile către strategii mai complexe și, mai ales, către îmbunătățirea productivității și a performanței organizaționale în ansamblu.