Marketingul și resursele umane nu sunt departamente atât de diferite, comunicarea este esențială în ambele. Acestea au în mod fundamental același obiectiv, dar vizează grupuri țintă diferite. Echipele de marketing lucrează pentru a impresiona potențialii clienți, care generează mai multe vânzări pentru companie. În timp ce, echipa de HR este responsabilă de construirea unui brand impresionant de angajator pentru a se conecta cu angajații și potențialii candidați. În acest articol, ne vom concentra pe motivele esențiale pentru care departamentele de resurse umane și marketing ar trebui să lucreze împreună.
În primul rând, toate departamentele dintr-o companie sunt în mod inevitabil conectate. Este treaba fiecărui angajat din companie să aibă grijă de imaginea brandului, de la vârful scării corporative până la partea de jos. Cu toate acestea, departamentele de resurse umane și marketing ar trebui să lucreze împreună, pentru că acestea au un rol cheie în crearea imaginii de brand. Mesajele se răspândesc pe scară largă, deoarece departamentele au puterea de a comunica cu un număr mare de candidați și clienți prin canale specifice.
Utilizarea aceluiași tone of voice
Este confuz pentru un client sau pentru un candidat dacă mesajele companiei sunt contradictorii. Se poate evita această confuzie prin cooperare, prin planificarea mesajelor, prin utilizarea aceluiași tone of voice. Cooperarea trebuie să existe pentru a menține brandul consecvent. În plus, mesajele trimise de marketing clienților și mesajele trimise de HR candidaților ar trebui să fie exprimate în aceeași limbă.
Experiența consumatorului/candidatului
Experiența consumatorului reprezintă suma tuturor interacțiunilor pe care un client le are cu un brand pe parcursul vieții. Prin analogie, experiența candidatului se referă la felul în care acesta percepe o companie prin prisma procesului de recrutare. Această percepție, bună sau rea, îi va influența decizia de a accepta oferta unui job sau de a mai aplica în viitor. Puteți anticipa probabil cum afectează acest lucru candidații sau consumatorii, dacă ei sunt tratați prost. Prin urmare, marketingul și resursele umane ar trebui să colaboreze pentru a se asigura că atât experiențele clienților, cât și cele ale candidaților sunt satisfăcătoare.
Cea mai mare responsabilitate constă în dezvoltarea și cultivarea angajaților, oferind o cultură organizațională impresionantă. În cel mai bun caz, experiența candidatului este egală cu experiența clientului, iar comunicarea este la fel de bună în ambele cazuri. Deoarece marketerii știu cum să atragă potențialii clienți, ei pot ajuta cu tactici inovatoare pentru a atrage și cei mai potriviți și talentați candidați.
Realizarea unei strategii de marketing pentru recrutarea candidaților
Indiferent dacă sunteți o firmă de consultanță sau o agenție, peisajul de recrutare de astăzi este destul de volatil, iar angajatorii trebuie să elaboreze un plan de marketing solid dacă doresc să atragă candidații potriviți. Mai în amănunt, este vorba despre aplicarea strategiilor de marketing corecte și urmărirea tendințelor de recrutare pentru a promova valoarea muncii. Ambele echipe, marketingul și resursele umane, pot face brainstorming și pot veni cu tactici extrem de eficiente pentru a convinge candidații să aleagă compania ta în locul competitorilor tăi. Atât echipele de marketing, cât și cele de resurse umane pot face schimb de date și analize relevante pentru crearea de campanii de recrutare.
V-ați convins de ce cele două departamente, marketingul și resursele umane, ar trebui să lucreze împreună?
Acum că ați înțeles cum marketingul și resursele umane se pot reuni pentru a vă propulsa creșterea afacerii, este timpul să adoptați această perspectivă inovativă. Cele două departamente dețin o mulțime de cunoștințe și perspective de pe urma cărora compania poate obține numeroase beneficii. Atunci când își unesc forțele, marketingul și resursele umane pot ridica deasupra competiției afacerea.
Explorați modalități mai creative și mai puternice de schimb de cunoștințe între ambele echipe, fie în persoană, fie virtual. O idee bună ar fi utilizarea platformelor de colaborare. Investește în cele mai noi tehnologii, cum ar fi software-ul CRM, pentru a stimula rezultatele echipei.