Blog
Automatizarea proceselor de resurse umane – CRM sau ATS? 

Automatizarea proceselor de resurse umane – CRM sau ATS? 

În ultimii ani, creșterea tehnologiei și a automatizării a afectat organizațiile și oamenii în multe feluri. Pentru profesioniștii din domeniul resurselor umane, impactul automatizării este unul pozitiv. Automatizarea proceselor de HR poate eficientiza fluxul de lucru, asigură consecvența proceselor, reduce probabilitatea de eroare și poate ajuta departamentul HR să economisească timp și bani. Potrivit cercetărilor realizate de Hays, automatizarea a redus sarcinile de administrare pentru aproape jumătate (49%) dintre angajatorii HR și 30% dintre profesioniștii HR. Acest lucru este comparat cu o medie de 36% dintre angajatori și 23% dintre profesioniștii din toate sectoarele care au găsit același lucru.  

Pentru a se asigura că impulsul obținut spre automatizare este continuat, atât angajatorii de resurse umane, cât și cei care lucrează în roluri de resurse umane trebuie să fie conștienți de beneficiile automatizării și de abilitățile necesare pentru a profita la maximum de tehnologia digitală, nu doar în cadrul propriei funcții, dar și afacerea mai largă. 

De la recrutare la plată, beneficii și recompense, iată cinci procese pe care organizațiile ar trebui să le automatizeze: 

1. Notificări și memento-uri

Echipele de HR trebuie să jongleze în mod constant mai multe sarcini și responsabilități simultan, dar automatizarea notificărilor și memento-urilor le poate ajuta să se asigure că nicio sarcină nu este trecută cu vederea. Software-urile HR pot reaminti echipelor de HR și angajaților despre aceste evenimente prin trimiterea de alerte automate prin e-mail.  În acest caz, automatizarea nu numai că poate îmbunătăți comunicarea, dar poate contribui și la respectarea normelor, ajutând la luarea unor măsuri vitale la momentul potrivit.

2. Recrutare

Automatizarea diferitelor etape ale procesului de recrutare vă poate ajuta să economisiți timp și să reduceți costurile, să găsiți cel mai bun candidat pentru locul de muncă mai eficient și, de asemenea, să oferiți o experiență lină fiecărui candidat. Organizațiile care își doresc automatizarea procesului de angajare folosesc un sistem de urmărire a solicitanților (ATS – Applicant Tracking Sistem).  

După cum sugerează și numele, un ATS urmărește candidații prin procesul de angajare. ATS este un software care gestionează procesul de recrutare și angajare, inclusiv postările locurilor de muncă și aplicațiile. Scopul acestui sistem este de a accelera revizuirea aplicațiilor de lucru și a CV-urilor.

3. Evidența timpului și a prezenței

Utilizarea unui ATS este importantă în multe feluri, chiar și pentru companiile mici, pentru că ajută la gestionarea timpului și a prezenței. Acestea pot fi procese lungi, dar investiția într-un software potrivit pentru a automatiza aceste sarcini poate face o mare diferență.

4. Plată, beneficii și recompense

Automatizarea proceselor de plată este importantă atât pentru profesioniștii din HR, cât și pentru angajații care doresc să economisească timp și efort.

5. Screening

Automatizarea acestui proces reduce riscul de eroare și asigură efectuarea verificărilor corecte în etapa potrivită pentru rolul potrivit. Serviciul vă poate accelera timpul de angajare prin automatizarea controalelor de fond, cum ar fi verificările de referință și verificările de cazier judiciar. De asemenea, poate ajuta organizația să ofere o experiență mai bună candidaților și angajaților – ceea ce este esențial pentru succesul angajării și păstrarea pe termen lung a angajaților.  

 

Care este cea mai bună variantă – CRM de recrutare sau ATS? 

Aceasta este de fapt, o întrebare capcană. Multe companii nu cred că au nevoie de un ATS dacă folosesc un CRM și invers. CRM-ul este un instrument de marketing puternic atunci când este utilizat singur, dar este mai eficient atunci când este asociat cu un ATS. 

Cele două sisteme funcționează în diferite etape din călătoria candidatului. Una înainte, cealaltă după ce candidatul aplică pentru un post în companie. CRM este un instrument puternic de segmentare care alimentează în mod automat talentele și oferă o experiență captivantă persoanelor care sunt în căutarea unui loc de muncă.  

Sistemele de management al relațiilor cu candidații au adesea caracteristici care să ajute la următoarele: 
  • Crearea unei baze de date a potențialilor candidați; 
  • Stocarea CV-urilor, care pot fi căutate prin cuvinte cheie; 
  • Furnizarea de mesaje direcționate către grupul de candidați; 
  • Promovarea unei relații între brandul de angajator și candidați; 
  • Urmărirea progresului candidatului în timpul angajării și al procesului de onboarding; 
  • Trimiterea de sondaje cu privire la procesul de angajare; 
  • Colectarea rapoartelor de angajare. 

În schimb, ATS este asemenea unui depozit, care ajută automatizarea fluxului de lucru. Un ATS permite managerilor să listeze descrieri de locuri de muncă, să gestioneze aplicații, să aleagă candidații la interviu și să avanseze cu procesul de angajare.  

Un ATS eficient simplifică întregul flux de lucru de la început până la sfârșit. Folosind automatizarea simplificați următoarele sarcini:  
  • Publicarea locurilor de muncă în social media (LinkedIn sau alte platforme de locuri de muncă); 
  • Organizarea procesului de aplicare; 
  • Crearea unui grup în funcție de profilul candidaților; 
  • Administrarea testelor de evaluare a aptitudinilor; 
  • Colectarea rapoartelor de angajare; 
  • Programarea interviurilor; 
  • Monitorizarea comunicării dintre angajatori și candidați; 
  • Efectuarea verificărilor de fond; 
  • Emiterea scrisorilor de angajare și ofertelor de muncă; 
  • Colectarea semnăturilor pentru contractele de muncă; 
  • Onboarding. 

Echipele de recrutare caută în mod constant noi modalități de a fi mai eficiente. Este nevoie să ținem pasul cu noile tehnologii pentru a reduce costurile de aprovizionare. Găsirea unui Software HR care să vă poată sprijini obiectivele unice ale companiei este crucială.  

Distribuie