Blog
5 motive care determină angajații să își dea demisia

5 motive care determină angajații să își dea demisia

În 2021, demisia a fost laitmotivul anului, și în continuare se regăsește în gândul multor angajaților și în acest an. Ca manageri ne este greu să acceptăm acest lucru și să înțelegem motivele care îi fac pe aceștia să își dea demisia. Uneori chiar și cei mai apreciați angajați, cărora le sunt oferite condiții bune de muncă și care beneficiază de compensații, hotărăsc să-și părăsească locul de muncă. Oricare ar fi motivul lor, demisia este foarte dificilă și se resimte atât la nivelul echipei, cât și la nivelul întregii companii. În acest articol, vom discuta care sunt cele mai frecvente motive care determină angajații să își dea demisia.  

5 motive care determină angajații să își dea demisia 

1. Lipsa oportunităților de creștere din cadrul companiei 

Pentru aproape toți angajații este important să beneficieze de cursuri, de instruire și să se poată dezvolta la locul de muncă. Un procent de 88% de angajați români, cu 12 procente mai mare decât cel global (76%), consideră că oportunitatea de dezvoltare la locul de muncă este foarte importantă. Din acest motiv, lipsa posibilităților de creștere și dezvoltare va atrage demisia. Ceea ce înseamnă că pe lângă celelalte beneficii de la locul de muncă, angajaților trebuie să lise ofere șansa de a promova.  

2. Lipsa unui pachet salarial atractiv 

Cu siguranță pentru mulți dintre angajați, salariul este printre principalele motive pentru care și-ar da demisia. 70% dintre aceștia ar părăsi compania pentru care lucrează în momentul de față pentru un loc de muncă mai bine plătit. Un angajat poate afla cu ușurință care este valoare muncii sale pe piață printr-un simplu search pe Google.  

3. Au un program încărcat, lipsit de flexibilitate 

Munca în exces poate duce la decizia de a părăsi compania. Angajații pun accent pe echilibrul dintre viața profesională și cea privată. Mai cu seamă, 56% dintre aceștia și-ar da demisia de la locul de muncă dacă orele suplimentare i-ar împiedica să se bucure de viața personală. De reținut faptul că, extenuarea și stresul pot provoca efectul de burnout.  

4. Cultura și valorile organizaționale nu li se mai potrivesc 

Un motiv serios, cu puține șanse de a fi remediat, ce i-ar putea determina pe angajați să își dea demisa este neconcordanța dintre valorile companiei și ale angajatului. Mai mult de jumătate dintre români (59%) nu ar accepta să lucreze într-o companie a căror valori nu coincid cu valorile lor. Ne referim la acele valori care promovează unitatea, diversitatea, transparența, sustenabilitatea, etc. De asemenea, 30% dintre angajați ar prefera un salariu mai mic într-o companie care contribuie la bunăstarea societății. Aceștia nu ar accepta să lucreze într-un loc care neglijează aspectele sociale și de mediu. 

5. Nu sunt motivați  

Un angajat poate fi demotivat în momentul în care nu simte aprecierea celor din jur pentru munca depusă. Atunci când o companie ignoră realizările angajatului sau uită să îi ofere feedback, acesta se poate simți nedreptățit și va căuta recunoașterea în altă parte. Este un motiv des întâlnit și necesită o atenție sporită din partea liderilor. 

Cum vei putea preveni demisia angajaților tăi? 

  • Le oferi oportunități de dezvoltare – nu permite angajaților să se plafoneze și discută periodic despre planurile de viitor. Ocazional, pune la dispoziția angajaților cursuri de dezvoltare în direcția pe care ți-au sugerat-o. 
  • Menține-i motivați prin beneficii salariale și extrasalariale – angajații sunt motivați și atrași de micile atenții pe care le primesc din partea companiei. Implementează aceste beneficii pentru salariații tăi și vei putea observa o schimbare. 
  • Pune la dispoziție zile libere compensatoare – volumul de muncă nu este niciodată același, iar în perioadele aglomerate angajații se pot simți extenuați. Indicat este să le oferi timpul necesar pentru recuperare. De asemenea, asigură-te că au pauze regulate și că orele peste program nu se întâmplă cu regularitate.  
  • Cere și ascultă sfaturile angajaților tăi – prin încurajarea comunicării vei putea să afli care sunt valorile fiecărui angajat. Totodată, vei putea să le iei în considerare pentru îmbunătățirea culturii organizaționale. 
  • Fă-i să se simtă apreciați – oferă feedback cu regularitate, în acest fel îi vei menține antrenați. În plus, vor simți că munca le este observată sau recunoscută.  

SoftwareHR este o platformă de resurse umane all-in-one care vă ajută să măsurați satisfacția angajaților, să înțelegeți nevoile angajaților dvs. și să le oferiți resursele de care au nevoie pentru a se dezvolta. Pentru că atunci când te concentrezi pe creșterea oamenilor, afacerea ta crește odată cu ei. 

 

Distribuie