Blog
5 abilități de leadership pe care trebuie să le prioritizați în companie 

5 abilități de leadership pe care trebuie să le prioritizați în companie 

După cum probabil ați observat, domeniul muncii evoluează rapid. Aceleași schimbări sunt înregistrate și la nivelul abilităților de leadership. Indiferent dacă vă aflați într-o poziție de management sau de conducere a unui proiect, aceasta postură cere să-i motivați pe alții să finalizeze o serie de sarcini pentru atingerea unui obiectiv comun. Prin urmare, leadership-ul nu este doar o abilitate, ci mai degrabă o combinație de mai multe abilități diferite care lucrează împreună. 

În trecut, mai mult de 40% dintre angajați rămâneau în aceeași organizație minim 20 ani. Astăzi, media este de doar 4 ani. Cerințele angajaților s-au schimbat și ele, dacă până acum obișnuiau să pună preț mai mult pe salariu, pe securitatea locului de muncă, acum, candidații vor mult mai mult. Candidații sunt atenți dacă organizațiile le pun la dispoziție opțiuni flexibile de lucru, dezvoltare profesională, siguranță psihologică, etc. 

 
Iată o listă de abilități de leadership care se pot dovedi valoroase pentru oricine companie: 

1. Cultivarea relațiilor dintre membrii echipei 

Oamenii sunt mai fericiți atunci când într-o echipă este înțelegere, armonie, prosperitate, etc. Relațiile dintre membrii echipei pot stimula retenția. Prin urmare, există numeroase abilități de conducere pe care le putem folosi pentru a dezvolta aceste relații. Ca leader puteți crearea spații de relaxare și socializare pentru a încuraja comunicarea dintre membrii echipei.   

2. Dezvoltarea inteligenței emoționale  

Un lider cu un simț al inteligenței emoționale dezvoltat va ști să-și citească oamenii și nevoile acestora. De asemenea, liderii sunt aceia care modelează comportamentele echipei și mențin echilibrul dintre viața profesională și cea privat a angajaților. Relația dintre lider și echipă trebuie să fie bazată pe încredere și respect. În acest fel, angajații sunt încurajați să fie deschiși, să facă față vulnerabilităților de la lucru, precum și provocărilor. 

3. Prioritizearea dezvoltării profesionale și personale 

Angajații, în prezent, caută lideri care vor avea un interes sincer față de obiectivele lor, să le fie mentor nu numai pentru proiectele lor de lucru, ci și pentru viața personală. De aceea, liderii caută în mod constant modalități de a susține angajații să-și dezvolte noi abilități. Fie prin intermediul unor evaluări de performanță, fie prin conversații. Prin urmare, dezvoltarea angajaților este esențială pentru păstrarea lor în companie și îmbunătățirea abilităților de lucru. 

4. Comunicarea onestă în vremuri de criză 

Liderii puternici construiesc încrederea prin transparență. Impactul COVID-19 a arătat că este necesară o comunicare clară la nivelul oricărei instituții. În perioadele de schimbare, acești lideri trebuie să anticipeze nevoia angajaților de a fi informați. Aceștia stabilesc așteptări clare, apoi asigură că feedback-ul este calitativ în întreaga organizație. 

5. Recunoaștere și recompense 

Cei mai buni lideri spun „mulțumesc”. Aceștia știu că nu sunt o insulă și că orice succes se datorează contribuțiilor echipei. Adevărații lideri nu se bucură singuri de câștigurile mari și mici, aceștia recunosc efortul celor din jur și nu sunt egoiști. Ei împărtășesc laude în mod public atunci când este cazul și oferă mulțumiri în privat. Recunoașterea și recompensele, ca și multe alte elemente ale leadership-ului, sunt chiar mai importante în aranjamentele de lucru. Simplul act de a spune „mulțumesc” poate stimula în mod intens implicarea angajaților, retenția și satisfacția generală la locul de muncă. 

Lucrați mai inteligent, nu mai greu   

Fiecare stil de conducere are avantaje și dezavantaje, există diferențe pentru că și abilitățile fiecărui lider sunt diferite. Spre exemplu, leadership-ul carismatic se diferențiază de restul pentru că liderii au abilități native de a-i influența pe cei din jur. Leadership-ul carismatic poate fi unul dintre cele mai bune stiluri pentru a motiva angajații să atingă obiective mari. Acest stil de conducere liderii energizează angajații prin tot ceea ce fac. La rândul său, acest lucru creează un sentiment de apartenență care ajută la retenția angajaților valoroși. 

Indiferent cine conduce o echipă, folosirea tehnicilor carismatice pot aduce beneficii. Este timpul să vă dezvoltați abilitățile de conducere și să vă descoperiți potențialul de lider carismatic! 

 

Distribuie