Blog
4 modalități simple prin care poți îmbunătăți retenția în companie 

4 modalități simple prin care poți îmbunătăți retenția în companie 

 

Provocarea managementului este de a găsi strategia potrivită de motivare a angajaților din companie. În ultimii ani retenția personalului și recrutarea au devenit procese foarte greu de stăpânit. Statisticile privind retenția angajaților vă pot ajuta să înțelegeți care sunt acțiunile care contează pentru angajați, ce îi face să renunțe la locul de muncă și cum să-i atrageți și să-i convingeți să rămână. Potrivit Biroului de Statistică a Muncii din SUA, 4.25 milioane de oameni și-au părăsit locurile de muncă în ianuarie 2022, în creștere de la 3,3 milioane în 2021. 

Conform altor studii recent efectuate, retenția angajaților este strâns legată de management. Oamenii atunci când decid să demisioneze iau această decizie din în primul rând din cauza managerului.  Angajații părăsesc managerul, nu compania. Indiferent de mărimea companiei și de numărul angajaților, managerul trebuie să fie un lider bun și să comunice cu angajații, să acorde atenție relației angajat-angajator.  

 

Atât de mulți oameni renunță la locurile lor de muncă. Ce pot face organizațiile pentru a îmbunătăți retenția angajaților? 

Retenția angajaților se referă la capacitatea organizațiilor de a-și păstra sau menține personalul. Măsurile de reținere a angajaților urmăresc reducerea numărului de demisii. Există o mare varietate de motive pentru care angajații aleg să părăsească companiile. Prin obținerea unei mai bune înțelegeri a motivelor pentru care oamenii renunță, companiile pot lua măsuri pentru a îmbunătăți retenția. Sănătatea fizică și mentală, la urma urmei, definește relațiile, productivitatea, împlinirea, și reziliență. În cele ce urmează, vom detalia câteva strategii simple prin care un manager își poate motiva angajații să rămână în companie. 

Eliminarea activităților de rutină 

Atunci când lucrezi cu un soft specializat înseamnă că elimini task-urile de rutină ale angajaților. SoftwareHR integrează fluxul de lucru al departamentelor și ușurează munca personalului. Prin automatizarea activităților repetitive, angajații câștigă timp pentru alte activități, este eliminată probabilitatea de a se strecura erori umane, iar sarcinile sunt îndeplinite printr-un proces mai eficient. Explorați aceste informații despre prioritizarea bunăstării în companie și aruncați o privire mai profundă asupra a ceea ce înseamnă automatizarea muncii. Această modalitate nu doar că vă ușurează munca, dar vine și în ajutorul angajaților pentru a-i sprijini. Prin urmare, cheia motivației este crearea unui mediu de lucru plăcut.  

Comunicare eficientă și facilă 

În ajutorul companiilor care doresc să faciliteze comunicarea între departamente, dar și în interiorul acestora, SoftwareHR este platforma ideală. Comunicarea este o resursă foarte importantă, sarcinile și obiectivele companiei pot fi îndeplinite numai prin colaborarea membrilor echipei. Posibilitatea de a comunica mai rapid, de a primi feedback în timp real, de a oferi aprobări rapide, conduce la rezultate mai bune și la motivarea angajaților.  

Flexibilitate la locul de muncă  

Tot mai mulți angajați își doresc flexibilitate indiferent de locul în care lucrează, fapt dovedit și de studiile recente realizate de Gartner. Aceștia caută joburi care le oferă echilibru între viața profesională și cea privată. Sprijinirea autonomiei la locul de muncă vă v-a aduce apreciere din partea personalului. Și totodată reprezintă o modalitate sigură de retenție. Softurile facilitează munca de la distanță și îmbunătățește randamentul angajaților. 

Feedback și nevoia de validare 

Aprecierea la locul de muncă este a doua cea mai eficientă motivație după salariu. Un angajat ale cărui aptitudini și rezultate sunt recunoscute este mult mai productiv. Adesea recunoașterea meritelor vine însoțită de explicații, feedback și îndrumare. Aceasta are rolul de a crea o legătură între angajator și angajat și de a stimula performanța. Softurile vă pot ajuta să oferiți feedback imediat, să măsurați satisfacția angajaților, să înțelegeți nevoile angajaților dvs. și să le oferiți resursele de care au nevoie pentru a se dezvolta. 

Cel mai important lucru de care trebuie să ții cont în relația cu angajații este atenția la nevoile lor. Strategiile prezentate mai sus te pot ajuta să îmbunătățești retenția angajaților în companie, dar nu uita că pentru îndeplinirea lor ai nevoie de ajutor automat. SoftwareHR este o platformă de resurse umane all-in-one care te ajută să te concentrezi pe creșterea oamenilor din companie. Sănătatea relațiilor dintr-o organizație este întreținută prin comunicare, prin apreciere, prin flexibilitate și prin facilitarea muncii. 

Distribuie